BİZDEN HABERLER

    

AYTAÇ TAZE ET VE KIYMAYI PAKETE KOYUP SATACAK 

     Et ve et ürünlerinin daha uzun süreli korunması için Aytaç 2006 'dan itibaren taze et ve kıymayı paketleyip satacak.

     Aytaç Genel Müdürü Levent Yıldırım, kasaptan et alma kültürüne sahip Türkiyede bu alanda zorluk yaşanabileceğini; ancak Avrupa Birliğine (AB) uyum sürecinde insanların bu alışkanlıklarını değiştireceğini söyledi. Firma pastırma, sucuk, salam, sosis ve füme etlerin raf ömrünü uzatmak için İtalya'da kurulan "Darfresh" sistemini uygulamaya başladı. 1,2 milyon dolarlık yatırım yapan şirket 14 kalemde bu teknolojiyi devreye soktu. Yıldırım bu sayede ürünlerin raf ömrünün iki kat uzatacağını kaydetti.

     Ürünü ikinci bir deriyle kaplanmış hale getiren sistemde, paketin bir kısmı tüketilse de diğer kısımda küflenme meydana gelmiyor. Eski yöntemde ise tabaklara konulan ürünlere modifiye gaz konularak ambalajlanıyordu. Marmara Ege ve Akdeniz bölgelerinde satışa sunulacak yeni ürünlerden en çok salam,sosis ve sucuğun tüketilmesi bekleniyor. Türkiye'de 400 bin ton et tüketildiğini belirten Yıldırım, "Eti markalı paketli ürüne yönlendirmesi zor olacak" dedi. Yıldırım, kuş gribi hastalığınıda ilk etapta beyaz et ürünlerinin satışlarının da düştüğünü; ancak sonradan toparlandığını sözlerine ekledi.